Passie

Vakmanschap
Innovatie
Kwaliteit

"We hebben onze kennis en ervaring gedurende jaren opgebouwd, wat zich nu vertaalt in smaaktomaten van het hoogste niveau."

- Luc Beirinckx

"Nieuwsgierigheid, creativiteit en ambitie zitten diep in onze genen. Met ruim 100 tomatenvariëteiten in proef, hebben we innovatie hoog in het vaandel staan."

- Hans Van Gool

"Het merk Den Berk Délice wordt consequent en eenduidig door vertaald. Product, smaak, kwaliteit, levering en marketing zijn perfect op elkaar afgestemd."

- Paul Van de Mierop

"De relaties met retailers en toeleveranciers zijn gebaseerd op vertrouwen en de wil en ambitie elkaar te versterken en aan te vullen."

- Koen Lauwerysen

Passie

Vakmanschap
Innovatie
Kwaliteit

Your fresh retail partner

Om ons tomatenaanbod te optimaliseren, investeren we in kennis en onderzoek. Zo krijgen we een betere visie op de trends van de toekomst en de behoeften van de consument. 

Met onze ervaring in de tomatenwereld, en jaren onderzoek naar concepten en verpakkingen, durven we onszelf een professionele partner te noemen voor de retail. We creëren daarbij consumentgerichte concepten, vullen het tomaten schap mee in en trachten gaten in het assortiment op te vullen.

We gebruiken deze ervaring om onze partners mee te ondersteunen en we delen graag onze visie op de tomatencategorie. Het is immers ons doel elkaar te verrijken. 


De lekkerste tomaatjes, het hele jaar door.

Onze kernwaarden

Kwaliteit

De lekkerste tomaatjes kweken, het hele jaar door. Dat is ons doel. We besteden doorheen het proces veel aandacht aan kwaliteit. Van zaadje tot volwaardig product, onze hele keten is erop ingesteld. Kwaliteit is wat de klant van ons verwacht en mag verwachten.

Den Berk Délice is IFS en BRC gecertificeerd, en dankzij een strikt intern en extern (door Coöperatie Hoogstraten) kwaliteitssysteem garanderen we een topproduct. 

Met behulp van onze jarenlange ervaring en ons groot netwerk zijn wij zeer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de sector. Denk daarbij aan nieuw geïntroduceerde rassen, technologische ontwikkelingen op gebied van teelt en het reilen en zeilen in de internationale tomatenwereld. 

Partnerschap

Partnerschap zit diep in de genen van Den Berk Délice. Dat gaat verder dan de interne samenwerking tussen de telers, dat geldt voor alle schakels in de keten. Van toeleverancier tot retailer. Elkaar verrijken, versterken en vertrouwen is uiterst belangrijk. 

Wij denken graag mee met de retailer en helpen hen de producten zo goed mogelijk te vermarkten. Focus op de behoeften van de eindgebruiker is hierbij essentieel, dit betekent dat we ons aanbod afstemmen op de vraag van de retailer. Deze filosofie maakt ons de ideale partner voor Europese kwaliteitsretailers die op zoek zijn naar een partner waarmee ze de groentecategorie en het schaprendement kunnen laten groeien. 

Smaak

Smaak is de rode draad in ons verhaal, ons belangrijkste bestaansrecht. De rassen die we voeren worden uiterst zorgvuldig geselecteerd. Elk jaar voert Den Berk Délice zo’n 100-tal rassenproeven uit. 

Alleen de lekkerste tomaatjes waarin we echt geloven worden verder getest op andere parameters zoals productie, houdbaarheid en kwaliteit. Want een goed ras is een sterk begin, maar via de teelt kan er nog +/- 60% van de smaak bepaald en gecreëerd worden. Iets waar wij als telers van Den Berk Délice in gespecialiseerd zijn. 

Branding & Concepting

Marketing wordt steeds belangrijker in de sector en hier zetten wij als Den Berk Délice stevig op in. Consumentenbehoeften en consumententrends veranderen razendsnel. Om hier adequaat op te reageren ontwikkelden we het consumentenmerk Délice.

De tomatensoorten die we brengen onder het merk Délice zijn kwalitatief en smaaktechnisch het beste wat we te bieden hebben uit onze serre. Hiermee wordt Délice niet alleen een merk, maar tevens een kwaliteitskenmerk. 

Daarnaast werken we op vraag én pro-actief nieuwe verpakkingsconcepten uit voor de retailer. Onze creativiteit en onorthodoxe denkwijze zorgen voor een dynamische samenwerking. De markt voor zijn is hier uiterst belangrijk. 

Coöperatie Hoogstraten

Onze partners

Coöperatie Hoogstraten

Den Berk Délice is lid van Coöperatie Hoogstraten. Zij hebben een breed assortiment aan kwaliteitsvolle groenten en fruit. Hun innovatieve werkwijze, de jarenlange ervaring (sinds 1933) én de hoge kwaliteitseisen op het gebied van product en service zijn de sleutels tot hun succes.

Het motto is (h)eerlijke producten voor een eerlijke prijs! Dankzij deze samenwerking vinden vele Den Berk Délice smaaktomaatjes hun weg naar de consument. www.hoogstraten.eu

Siddartha projecten Ethiopië

Onze partners

Siddartha projecten Ethiopië

Den Berk Délice geeft om mensen. Daarom steunen we met liefde Stichting Siddartha in Ethiopië. In de riolen van Addis leven dakloze jongeren op een mensonwaardige manier. Siddartha heeft intussen al 574 van hen een nieuw ‘leven’ gegeven. Zij hebben nu een job en staan gelukkig en dankbaar in het leven! Hoe kan dat?

In het eerste jaar door ver doorgedreven circustraining om hun zelfdiscipline, concentratie en zelfvertrouwen bij te brengen, in het tweede jaar door een erkende opleiding tot lasser en/ of schrijnwerker. Met de hulp van professionele zorgverleners, opleiders en lokale overheden geeft Siddartha deze jongeren de hulpmiddelen om met eigen kracht een toekomst op te bouwen en zelf aan de slag te gaan. Den Berk Délice mocht hier meermaals getuige van zijn en is trots te kunnen bijdragen aan dit mooie project.

Coöperatie Hoogstraten Siddartha projecten Ethiopië

Wil je graag meer weten over onze nieuwe concepten?