top of page
DenBerk_Personeelsfeest-52-COR.jpg

Meet the growers

4 vrienden met een gedeelde passie

Het ontstaan van Den Berk Délice

Luc Beirinckx, Hans van Gool, Paul van de Mierop en Koen Lauwerysen kennen elkaar al meer dan 25 jaar. Ze kwamen begin jaren negentig met elkaar in contact via een studieclub in de Noorderkempen, waar ze toentertijd allemaal een tuinbouwbedrijf runden.
 

"Vanaf het eerste moment was er een klik en zaten we op één lijn. We hadden alle 4 dezelfde passie en dezelfde visie, het tomatenassortiment verbeteren en vernieuwen. Focussen op vakmanschap, kwaliteit en innovatie."

Al snel startten de ondernemers samen een tweede studiegroep, waarbij zij alle bedrijfscijfers met elkaar deelden. “Arbeid, inkoop, afzet, verkoop; we hadden geen geheimen voor elkaar. Dat was uniek, zeker in die tijd. Op deze manier konden we onze bedrijven verder versterken, en werd de onderlinge vertrouwensband steeds sterker.”

Gaandeweg werd de samenwerking verder uitgebouwd: de telers gingen samen hun inkoop regelen, en maakten ook studiereizen naar het buitenland, om hun visie en bedrijfsvoering te versterken.  In 2014 zetten de ondernemers een volgende stap in de samenwerking: de bedrijven, die op maximaal een half uur rijden van elkaar liggen, verenigden zich vanaf toen onder de vlag van Den Berk Délice.

bottom of page